Pages

Friday, June 6, 2008

Pejuang Islam Mesti Berjiwa Besar

Setiap Pejuang Islam mestilah memiliki Jiwa Besar yakni tidak merasa rendah diri, walaupun DUN Slim merupakan DUN yang kalah dalam pilihanraya yang lalu. Tetapi Allah SWT memberikan kemenangan yang lebih besar iaitu memerintah sebuah Negeri. Kemenangan yang diberikan oleh Allah ini perlu diisi dengan sebaik mungkin supaya setiap ruang dapat dipenuhi dengan agenda memartabatkan Islam dan menarik hati masyarakat untuk sama-sama berjuang menubuhkan sebuah daulah Islamiyyah bukan hanya di negeri Perak sahaja, bahkan di Malaysia keseluruhannya.

Begitulah antara tazkirah atau peringatan yang diberikan oleh Ustaz Mustaffa Shaari ketika menyempurnakan perasmian Mesyuarat Agung Pas kawasan Tanjong Malim yang diadakan di Dewan Rumah Rehat Slim River.



Kesemua 24 Cawangan menghantar perwakilan, termasuk 15 perwakilan Pemuda dan 15 Perwakilan Muslimat. Suasana mesyuarat berjalan dengan baik dimana perwakilan diberi peluang untuk menyatakan pandangan, pertanyaan serta usul-usul.

Mesyuarat berakhir pada pukul 2.30 petang dengan semua perwakilan, pemerhati dan jawatankuasa bersalam-salaman dan menikmati hidangan tengah hari bersama.



0 comments: