Pages

Monday, March 26, 2012

Tarbiyyah Mantap Jamaah Selamat

Pas merupaka gerakan Islam yang sentiasa mendahulukan pentarbiyyahan ahli-ahlinya supaya setiap yang bersama dalam gerakan Islam Pas bukan sahaja bekerja untuk menumbangkan kezaliman, bahkan mencari redha Allah dengan menegakkan pemerintahan Islam di bumi Malaysia yang bertuah ini.

Setiap ahli perlu juga giatkan kefahaman tentang Islam dan perjuangan yang dibawa oleh Pas agar tidak mudah termakan hasutan dan dakyah daripada anasir-anasir yang sentiasa cuba merosakkan kesucian perjuangan Islam yang dibawa oleh Pas ini. Selain itu, keikhlasan amat penting dalam menggerakkan jamaah, tanpa mempunyai agenda-agenda tersirat demi kepentingan peribadi.

Begitulah antara tawjihad yang disampaikan oleh AF Sdr Kamarul Afendy bin Hamimi, Penolong Setiausaha 3, DPPN Perak pada majlis perasmian Mesyuarat Agung Tahunan Dewan Pemuda Pas Kawasan Tg Malim pada 24 Mac 2012.

Mesyuarat turut diserikan lagi dengan kehadiran AF Ustaz Mohd Shafie Hamid dan berucap mewakili pihak Pas Kawasan Tg Malim.

Mesyuarat kali ini dikendalikan sepenuhnya oleh pengerusi tetap yang baru juga merupakan mantan Timb. Ketua Pemuda Pas pada sesi yang lau, Sdr Rostam bin Ramli.

Semua perwakilan mengambil peluang berucap ketika sesi perbahasan dan ucapan penangguhan.  

Terima kasih kepada semua yang menjayakan mesyuarat agung kali ini.

 Ucapan AF Ust mohd Shafie mewakili Pas Kawasan Tg Malim

 Ucapan Sdr Junaidin (KP) dan ucapan Perasmian

 Ketua Pemuda menyampaikan cenderahati..

 Sesi rehat dan makan dulu...

Bergambar kenangan AJK dan sebaahagian perwakilan

0 comments: