Pages

Sunday, May 16, 2010

Pembuangan Undi di Rumah Panjang








Semasa saya mengupdate blok ini BN mendahului kesemua petu undi rumah panjang sekitar Parlimen SIBU dengan majoriti 1708 undi. Kebetulan telah ditakdirkan tuhan saya bertugas di rumah panjang RASSAU, hampir sama nama dengan kg. Ketua Pemuda Tanjung Malim iaitu Kg, Rasau di Slim River. Sehari sebelum pengundian dilakukan saya bersama teman dari PAS seluruh malaysia dihantar kerumah-rumah panjang dan saya sendiri keras dalam bot laju selama 2jam.

Sesampai disana saya disambut oleh 2 ahli parliment DAP . Bertolak kerumah panjang kami disambut bunyian dan tarian ponco-ponco kurniaan BN, adelah anak dara kaum iban sedang menari.

Semasa pengundian dilakukan kami mendengar berita semua petugas polling agen BN bertugas tanpa menggunakan surat pelantikan oleh wakil calon, jadi semua polling ajen BN diusir keluar kelakarle. Kami yang bertugas dirumah panjang, pengiraan undi lilakukan pada jam 01.00, ini kali pertama saya melakukan pengiraan tanpa petugas BN, Boleh halau wakil BN lagi, macam raje rasanya. Kalau teman-teman nak bolehle tengok gambo yang ade nie.

0 comments: