Pages

Sunday, January 29, 2012

Bersantai Bersama Mat Rempit

Dianggarkan seramai 50 orang pemuda atau lebih dikenali dengan geng mat rempit telah berkumpul di Kem Ansar, Sungkai bagi mengikuti program yang dianjurkan oleh Pas Cawangan Sungkai dengan kerjasama Dewan Pemuda Pas Kawasan Tg Malim. Acara santai yang bermula seawal jam 8.30 pagi itu lebih kepada membina ukhuwah antara pimpinan Pas dengan golongan ini.

Menurut pengarah program, Sdr Mohd Salleh, matlamat diadakan program ini hanyalah untuk bertaaruf dan membina hubungan yang baik dengan golongan pemuda ini. Harapan beliau, mereka ini akan diajak untuk menyertai lagi program santai sebegini, tetapi mungkin pengisiannya akan ditambah dengan pengisian kerohanian yang lebih mantap.

Selesai mandi dan makan tengahari, semua peserta program bersolat Zohor berjamaah. Seterusnya, Timbalan Ketua Pemuda Pas Kawasan menyampaikan ucapan mewakili ketua Pemuda, Sdr Junaidin yang terpaksa meninggalkan majlis lebih awal. Majlis Taaruf dikendalikan oleh Sdr Shamsul Hadi, AJK DPP Tg Malim. Kira-kira jam 3.30 petang, semua peserta meninggalkan kawasan perkhelahan setelah dibuat pembersihan terlebih dahulu.

 Ketua Pemuda Bersama Pengarah Program sedang memasak..

 Penat mandi, perut pun lapar. Makan dulu

Majlis Taaruf..

1 comments:

Aza said...

Alhamdulillah..selangkah ke hadapan menelusuri jalan dakwah. Tahniah DPP Kawasan dan Sungkai.