Pages

Monday, January 2, 2012

Tahun Baru Diwarnai Peristiwa Kebobrokan Demokrasi dan Kezaliman Polis

Slim River- 1 Januari 2012 - Sungguh menggemparkan apabila melihat tragedi yang menimpa mahasiswa-mahasiswa yang dipukul dan dileraikan secara ganas oleh pihak polis dalam satu himpunan yang diadakan di hadapan UPSI Tg Malim.

Apa yang amat mendukacitakan, penahanan mereka dengan alasan mereka mengadakan himpunan secara haram dan diperlakukan seperti 'binatang' amat tidak boleh diterima. "Sekiranya benar mahasiswa tidak dibenarkan berhimpun, mengapa himpunan daripada mahasiswa aspirasi tidak diapa-apakan, bahkan diberi liputan media yang sungguh bertamadun pulak". Keluh beberapa mahasiswa yang ditahan sejurus dibebaskan dari tahanan dan membuat ucapan di hadapan IPD Tg Malim , Slim River.

Dewan Pemuda Pas Kawasan Tg Malim serta pimpinan Pas Kawasan bergegas ke tempat kejadian sebaik sahaja dimaklumkan serta berusaha memberi bantuan kepada mangsa yang terlibat.

Kelihatan pimpinan Pas dan Pakatan Rakyat turun dan memberi sokongan moral serta memberi ucapan di hadapan IPD Tg Malim serta menziarahi Sdr Safwan Anang di Hospital Slim River. Antara yang hadir, YB Mahfuz Omar, YB Nasir Zakaria, Ust Nasaruddin Hassan, Sdr YM Raja Iskandar, Sdr Salman Salleh dan ramai lagi pimpinan yang tidak dapat saya sebutkan di sini.

Dewan Pemuda Pas Tg Malim menyokong penuh tindakan daripada mahasiswa ini dan sentiasa bersama untuk menegakkan demokrasi serta menghapuskan kezaliman. Terima kasih kepada pimpinan-pimpinan yang turut hadir memberi sokongan.

YB Mahfuz turut bersama pimpinan Pas Kawasan Tg Malim menziarahi Safwan Anang dan menghulurkan sumbangan di Hospital Slim River

Mahasiswa berdemo di hadapan IPD Tg Malim, Slim River sehingga semua mahasiswa yang ditahan dibebaskan sekitar jam 5.00 petang

Saudara Safwan Anang sedang memperkatakan sesuatu kepada Peguam

0 comments: